Hannele Lithén ei ollut tyytyväinen uuden kotinsa kylpyhuoneeseen. Nanopinnoite muutti nuhjaantuneen ilmeen täysin toiseksi. Mikä parasta, monet remontit nähnyt Lithén kohtasi työporukan, jolla oli tallella ammattiylpeys ja selvä halu palvella asiakasta mahdollisimman hyvin.
Kun 37 vuotta isossa asunnossa tulivat täyteen, Hannele Lithén päätti vaihtaa asumista helpompaan ja pienempään kaksioon. Lithénin nykyinen asunto sijaitsee niin kutsutussa senioritalossa, jonka asukkaat koostuvat 55+ ikäisistä omistus- ja vuokra-asujista. Vuonna 2015 rakennettu asunto oli periaattessa hyvässä kunnossa, vain kylpyhuoneen lattia aiheutti päänvaivaa.
– Vieroksuin kylpyhuonetta, se oli niin epäsiistin näköinen, vaikka kokeilin puhdistukseen kaikkea. Jynssäsin saumoja jopa hammasharjalla, Lithén naurahtaa.
Pinttynyt lika ei vain ottanut lähteäkseen. Lithén peitteli lattiat matoilla ja ryhtyi googlettelemaan ongelmaan parempaa ratkaisua. Remontti tuntui aluksi vääjäämättömältä, mutta sitten katse osui nanopinnoitteeseen.
– Ryhdyin tutkimaan asiaa tarkemmin. Asia oli minulle aivan vieras, vaikka olen toiminut yli 30 vuotta edellisen asuntoni taloyhtiön hallituksen puheenjohtajana ja joutunut tekemisiin monenmoisten remonttitarpeiden kanssa, Lithén kertoo.
Nanopinta osasi vastata kaikkiin kysymyksiin
Hannele Lithén kertoo, että asioiden tutkiminen ja tietoihin perehtyminen on hänelle luontainen tapa toimia. Tästä syystä Nanopinta Oy teki häneen vaikutuksen. Heiltä hän sai kaivattua faktaa ymmärrettävästi selitettynä.
– Vaikka täytyy tunnustaa, että osa kemiaan liittyvistä yksityiskohdista meni minullakin hieman yli ymmärryksen, Lithén naurahtaa.
Remontti aloitettiin aluksi perusteellisella puhdistustyöllä. Uteliaana luonteena Lithén halusi olla mukana seuraamassa, millä tavoin työt etenevät.
– Kysyin pojilta, että häiritsenkö, eikä heitä näyttänyt vaivaan ollenkaan, että halusin olla kärryillä tilanteesta. He selittivät mielellään koko ajan, mitä olivat tekemässä ja miten, Lithén muistelee.
Lopputulos täysi kymppi – ja enemmän!
Hannele Lithén kertoo arvostaneensa Nanopinta Oy:n työntekoa. Taloyhtiöiden remonteissa hän oli tottunut näkemään jos jonkinlaista tekijää ja lopputulosta.
– Nanopinta piti kiinni aikatauluista: työ alkoi silloin kun sovittiin ja päättyi silloin kun sovittiin. Työ oli siistiä, eikä jäljelle jäänyt mitään roskaa tai siivottavaa, joka tikun he veivät mukanaan. Lopputulos on kiitettävä kymppi! Lithén iloitsee.
Lithén osaa antaa arvoa nanopinnoitteen myrkyttömyydelle. Sen ansiosta pinnat muuttuivat paljon helppohoitoisemmiksi, mikä vähentää raskaiden puhdistusaineiden käyttötarvetta sekä keventää siivoustyötä. Erityisesti Lithéniä ilahdutti tapa, jolla Nanopinta kohtasi asiakkaansa.
– Kerroin, että edellinen omistaja käytti rollaattoria, joka oli kolhinut kylpyhuoneen ovenpieltä. Niin eikös Nanopinta ollut korjannut senkin, maalannut valkoiseksi vauriokohdan. Tämä se on palvelua! Hannele Lithén hymyilee.